5 تصیه ی مهم برای استفاده ی بیشتر از سبزیجات

 

 

1- بلغور جو دوسر مرزه را به جای شیرین تهیه کنید

جو یکی از محبوب ترین غلات صبحانه است زیرا سریع آماده می شود و طیف وسیعی از فواید سلامتی را ارائه می دهد.چرا کامپیوتر خاموش می شود؟ 

 اکثر مردم شکر و میوه ها را به کاسه جو دو سر روزانه خود اضافه می کنند، اما بلغور جو دوسر می تواند گزینه سالم تری باشد. می‌توانید سبزیجاتی مانند هویج، فلفل دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی و سبزیجات برگ‌دار (اسفناج یا آروگولا) را به بلغور جو دوسر خود اضافه کنید تا محتوای غذایی صبحانه‌تان را افزایش دهید.

2- دستور العمل های مورد علاقه خود را به گونه ای تغییر دهید که سبزیجات بیشتری داشته باشد

یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش مصرف سبزیجات این است که دستور العمل های مورد علاقه خود را به گونه ای تغییر دهید که سبزیجات بیشتری داشته باشد. تقریباً می توانید سبزیجات خرد شده را به هر غذایی از سس تا همبرگر و حتی لازانیا اضافه کنید.

3- قبل از هر وعده غذایی یک سالاد میل کنید

سالادها راهی عالی برای وارد کردن سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی شما هستند. سبزیجات سالاد سرشار از مواد مغذی و فیبر هستند، اما کالری کمی دارند که در صورت تلاش برای کاهش وزن، آنها را ایده آل می کند. همچنین می توانید جعفری، گشنیز و ریحان را در سالاد خود اضافه کنید زیرا از سالم ترین گیاهان هستند و سرشار از چندین ماده معدنی و ویتامین هستند.

4- سوپ های مبتنی بر سبزیجات درست کنید

مواد غذایی کمی به اندازه سوپ ساده و مقوی و آرامبخش وجود دارد. می توانید برای تهیه سوپ خود از آرام پز استفاده کنید تا بتوانید از یک روز کاری طولانی به خانه برگردید و به یک کاسه سوپ داغ برگردید. با نزدیک شدن به فصل آنفولانزا، ممکن است بخواهید مقداری سیر، زنجبیل و پیاز را به سوپ خود اضافه کنید زیرا ممکن است به کاهش خطر ابتلا به آنفولانزا کمک کند.

5- میان وعده میان روز خود را با هوموس با سبزیجات عوض کنید

اکثر مردم کلوچه، بیسکویت یا چیپس را به عنوان میان وعده میان روز خود مصرف می کنند، اما این می تواند در دراز مدت یک عادت ناسالم باشد.متن انگلیسی برای بیو اینستاگرام

 در عوض، می‌توانید هوموس را با هویج، سیب‌زمینی شیرین، کدو سبز یا هر سبزی سالاد مورد علاقه‌تان میل کنید، زیرا این یک میان‌وعده خوشمزه و رضایت‌بخش است.

 

Comments