4 فیلم جذاب خارجی

 

 

1- جذابیت محتاطانه بورژوازی (1972)

فیلم

اینکه فکر کنیم تحریک‌کننده‌ای مثل لوئیس بونوئل روزی روی زمین قدم گذاشته، فیلم‌های عجیبش را می‌سازد و حتی برای آن جایزه اسکار می‌گیرد، بی‌پایان دلداری می‌دهد.حافظه گوشی را افزایش دهیم

 بونوئل به اندازه هر کارگردانی مهم در این فهرست، آثار شگفت‌انگیز سوررئالیستی دوران صامت، تمثیل‌های ضد مذهبی و طنزهای مدرن شوخ‌آمیز را با ظرافتی بی‌نظیر ساخت. در اوج خروجی او این کمدی وحشیانه از آداب است، اساساً درباره گروهی از اسنوب ها که سعی می کنند یک وعده غذایی بدون وقفه بخورند. آنها شکست می خورند.

2- داستان توکیو (1953)

فیلم

نمایش

بدون شک موفقیت یاسوجیرو اوزو، این درام خانوادگی ژاپنی، ممکن است مانند سالمندان خندان در مرکز آن، ساده به نظر برسد. اما به تنظیمات فریبنده‌ای ساده دوربین و خواندن خطوط بی‌صدا نگاه کنید، یکی از ویران‌کننده‌ترین فیلم‌های احساسی درباره پیری و فرزندپروری را خواهید دید. حتی تاثیرگذارتر حذف کامل شرور توسط اوزو است - فقط انسان های معیوب، که داستان را بسیار تراژیک تر می کند.

3- سلین و جولی به قایق سواری (1974)

فیلم

خواه بارها به ساختار نوار موبیوس این فیلم سفر کرده باشید یا به منطقه نانسی درو-آن-مسکالین آن وارد شوید، غافل از اینکه چه شادی در انتظار شماست، کمدی-معمایی وجودی فرانسوی نشاط آور ژاک ریوت رویای خیس یک فیلمساز است. اگر می‌توانستیم لوزی بگیریم و وارد هر فیلمی شویم، این می‌شد: قهرمان‌های اسکیت سواری! خطوط پانچ کیهانی در مورد گربه های روانی! قایقرانی! تعداد کمی از فیلم‌ها تفکر روشنفکرانه‌ای را در مورد مصرف فرهنگ و سرگرمی خالص و بدون تحریف با چنین حس بازیگوشی متعادل می‌کنند.

4- زمان پخش (1967)

فیلم

کمدی

موسیو هولو، دلقک ساکت فرانسوی، ژاک تاتی، که از بازی کردن آلتر ایگوی خود خسته شده بود، تصمیم گرفت او را در شهر بزرگ از دست بدهد. نتیجه این کمدی غول‌پیکر بود: ظاهراً با دنبال کردن هولو به یک مصاحبه شغلی، فیلم به‌طور شاعرانه‌ای بین شخصیت‌ها جابجا می‌شود و در هر گوشه‌ای از کادر، جبه‌هایی از طنز و انسانیت پیدا می‌کند. شما هرگز کاملاً نمی‌دانید که خنده‌ها کجا خواهند بود، که باعث می‌شود تماشای متوالی به اندازه اولین بار لذت بخش باشد.فرستادن کودک به کلاس  زبان

 

Comments